06 juuni 2017

6. b klassi 2-päevane matk

Esimest korda 6 aasta jooksul läksid õpilased koolilõpureisile ilma klassijuhatajata. Tagantjärele võib öelda, et matkajuhtide valik õnnestus 100 %. Suur-suur aitäh kehalise kasvatuse õpetaja Sergeile ja lapsevanem Andres Arendile, kes kirjutas meile e-koolis pärast matka järgmist: "Tänan usalduse eest. Tüdrukud ja poisid olid väga tublid ja iseseisvad nii veel kui ka maal. Väga sõbralik ja kokkuhoidev klass. Kanuudes ergutati üksteist ja aidati takistusi ületada. Tegime ühiselt lõket ja õppisime telki püstitama. Lisaks teatrietendused, fotojaht, käbivise, jalgsimatk, kiiking jpm. Kõik said anda oma panuse köögitoimkonda - grillisime vorste ja vahukomme, praadisime peekonit, muna ja pannkooke. Õpetaja Sergei on väga hea eestvedaja."

Siin päevakangelased ise



Ja siin kõik ülejäänud päevakangelased







Merivälja Kooli jalgrattamatk Muugale

Laupäeval, 27.mail toimus Merivälja Kooli jalgrattamatk. Ilm oli soe ja päikeseline. Kokku osales umbes 80 jalgratturit. Matka pikkuseks oli 19 km, sõideti Muugal asuva Kabeli kivini ja tagasi kooli. 






Tublid lapsed ja lapsevanemad, kes matkal osalesid ja laupäeva hommiku pooliku sportlikuks muutsid! 

05 juuni 2017

3. klasside lõbus liikumismäng koolis.

Kooliaasta viimasel vihmasel esmaspäeval toimus 3.kl segavõistkondade liikumismäng. Võistkonnad pidid läbima üheksa kontrollpunkti, lahendama aja peale ülesandeid ja orienteeruma kaardi järgi.




3.-5. klasside koolidevaheline kergejõustiku meistrivõistlused

18.05 toimusid Kuristiku Gümnaasiumi staadionil Lasnamäe ja Pirita LO koolide kergejõustiku võistlused. Merivälja Kooli esindas 29 õpilast. Võisteldi kolmel erineval alal: palliviskes, 60 meetri jooksus ja kaugushüppes. Kokku võideti kolm medalit, kõige kirkama medali sai ainukesena Merivälja Koolist kaela Marta-Liisa Oja(5B), kes viskas palli 43 meetrit. Hõbemedalid võitsid Rebeca Elisabeth Kriisa(5A) 60 meetri jooksus ajaga 8,90 sekundit ja Glen Gregor Paas(5B) palliviskes tulemusega 48 meetrit.  


Osalejad: Karmen Lilienthal, Emma Päärson, Marian Kamps, Hubert Liiv, Hannes Vaabel, Albert Koppel, Mari Lii Kuivonen, Margita Rand, Emma Anett Juss, Sofia Maria Liiv, Loreen Ulp, Gerda Kaurla, Katarina Kalvik, Kadi Liis Viibur, Aleksander Raid, Markus Kilg, Karl Oskar Tutt, Rasmus Lode, Aleksander Johanson, Jesper Linkus, Gregor Obolenski, Rebeca Elisabeth Kriisa, Amanda Anderson, Kristin Jassik, Marta Liisa Oja, Anni Fedotov, Glen Gregor Paas, Paul Pohla ja Gert Martin Jesmin. 

Kiitus tublidele õpilastele!

02 juuni 2017

7. klassi õpilased olid giidideks 2A ja 2B klassi õpilastele

30. mail läksid 7. klassi õpilased koos 2A ja 2B klassi õpilastega Tallinna vanalinna ekskursioonile.

7. klass on kogu õppeaasta tegelenud keskaja eluolu ja tähtsamate sündmuste õppimisega. I ja III veerandi projektid ajaloo ning kunstiõpetuse tundides on olnud seotud Tallinna vanalinnaga. III veerandi lõpuks valmisid 7. klassi õpilastel vanalinna ekskursiooni marsruutide kirjeldused. Seetõttu asusid 7. klassi õpilased nüüd giidide rolli ja tegid 2. klassi õpilastele vanalinnas ekskursiooni, mille käigus tutvustasid keskaegse linna tuntumaid hooneid ja legende. Ekskursiooni lõpus andsid 2. klassi õpilased hinnangu giidide tööle. Giididel endil oli samuti võimalus enda tööle hinnang anda.


Õpekäigu eesmärgid 7. klassile:
  • tutvuda giidi elukutsega, mis on tihedalt seotud koolis õpitavate ainetega (nt ajalugu, kunst, võõrkeeled,geograafia);
  • arendada eneseväljenduse oskust ja esinemise julgust;
  • anda praktiline väljund uute teadmiste omandamisele ajaloos ja kunstis;
  • tutvuda kodulinna ajaloo ja kultuuripärandiga;
  • õppida kasutama GoogleMaps vms rakendust;
  • arendada linnas orienteerumise võimet;
  • arendada koostööoskust ja anda võimalus võtta vastutust.
Õppekäigu eesmärgid 2. klassile:

  • arendada kuulamis- ja vaatlusoskust;
  • arendada põhjendatud hinnangute andmise oskust;
  • tutvuda kodulinna ajaloo ja kultuuripärandiga.

Järgmisel päeval kirjutasid 2. klassi õpilased ka koolis tagasisidet õppekäigule enda hinnangutevihikuse. Nad arvasid järgnevalt:
  • Giidid said hakkama suurepäraselt, aga me ei käinud kõiki kohti läbi. Võiks rohkem asju näha. Giidid tegid nalja.
  • Mulle meeldis, et käisime vaateplatsil ja kui me väsisime, siis kanti meid seljal või kukil. Sain teada, et Toompeal asuv kirik on teistest kirikutest erinev. Giidid sai hästi hakkama.
  • Mulle meeldis, et see päev oli ilus ilm. Sain teada, et vanalinnas on palju torne.
  • Mulle meeldis kuulata 7. klassi. Kõik kirikud põhimõtteliselt olid kellegi nime järgi. Ma ei tahaks midagi muuta, aga üks 7. klassi poiss ei teinud tööd ja käis lihtsalt kaasas.
  • Mulle meeldis mandleid maitsta. Ma sain gripiga väga hästi hakkama. Ma sain vanalinnast rohkem teada.
  • Mulle meeldis kuulata, mida giidid rääkisid. Sain teada, mis vanal ajal juhtus. Giidid olid viisakad ja toredad. Oleksin tahtnud, et oleks rohkem aega olnud.
  • Mulle meeldisid enda grupi giidid. Sain teada, et vanalinna on pommitatud.Giidid eksisid ära, aga õpetaja tõi meid hädast välja. Me oleks võinud ka muuseumi minna.
  • Mulle meeldis teha pilte. Giidid said hästi hakkama. Minu arust oleks võinud me midagi osta ja see giidide matk vanalinnas oleks võinud olla 1 ja pool tundi.
  • Mulle meeldis vanalinnas käia. Minu giidid said väga hästi oma töö tehtud. See oleks võinud mitte nii kiiresti minna.
  • Mulle meeldis, et giidid olid rõõmsad ja rääkisid uusi asju. Ma sain teada müütidest, kõige tugevamast tornist ja majadest. Giidid said hästi hakkama, teadsid päris palju. Üks meie giididest ei teadnud Oleviste kiriku kohta midagi.
  • Mulle meeldis, kui me kõndisime ja vaatasime suuri torne ja mulle meeldis, kui meile räägiti ajaloost väga palju. Ma sain teada palju: Kuidas vanasti tütarlapsed istusid trepil ja teretasid ja selles kirikus peeti pulmi ja jumalateenistust. Aga mulle ei meeldinud, et mõned minu klassikaaslased tahtsid kogu aeg Mäkki minna.
  • Ma sain teada, et Toomkirik oli põlenud ja Paksu Margareeta seinad on 25 m paksud.
  • Mulle meeldis, et giidid vastasid mu küsimustele. Ma sain teada kirikute nimed. Ma ei tahaks midagi muuta, kuna see oli tore ja lõbus.
7. klassi õpilasi juhendasid õpetaja Kristo ja õpetaja Kerttu. Suured tänud õpetaja Klairele ja õpetaja Daisyle, kes enda õpilastega olid kohe nõus ekskursioonile tulema.










01 juuni 2017

1.A ja 1.C õppisid tundma päikesesüsteemi

Neljanda veerandi lõpus õppisid 1.a ja 1.c klassid tundma päikesesüsteemi. Selle teema raames tegid klassid koostöös palju erinevaid tegevusi.
Teema oli lõimitud kõikide õppeainetega - loodusõpetus, eesti keel, matemaatika ja kunstiõpetus.
17.05 toimus 1.C klassil põnev kunstiõpetuse tund lõimituna õppeainetega. Õpilased tutvusid päikesesüsteemi planeetide ja tähtedega. Tundi külastasid õpetajad Gruusiast. Õppetöö käigus tegid õpilased aktiivselt rühmatööd, mille tulemusena valmis oma päikesesüsteem ja tähtkujud.
1.a klass vaatasid perioodil 22.05 - 26.05 päikesesüsteemi teemalist õppefilmi ning  meisterdasid ruumilisi planeete "Maa". Tööd said kenad ning lastele käeline tegevus meeldis!
26.05 kordasid 1.a ja 1.c klassid õppeaastal läbitud materjale Bee Boti Robotite abil. Enda teadmisi sai testida matemaatikas, eesti keeles ja loodusõpetuses. Mesilaste õige programmeerimine tagasid küsimuse ja vastuse vahel korrektse liikumise ja suurendasid koodtööoskust. Õpilased olid tunniga väga rahul. Õpetajad Liina Polluks ja Merike Kikas.









2. koht Tallinna ja Harjumaa koolide võistlusel KEAT


Meie võidukas  võistkond
Koolitusprogramm KEAT - „Kaitse end ja aita teist“ on suunatud 6. klassi õpilastele üle Eesti. Programm koosneb teoreetilisest osast, iseseisvast õppest ja  ühepäevasest ohutuslaagrist, kus testitakse ja kinnistatakse omandatud teadmisi ja oskusi. 

Projekti eesmärgiks on õpetada noori toime tulema ohtudega, et oskaks aidata  teisi nii, et oleks tagatud enda ohutus. Meie kooli 6. klasside õpilastele toimusid viimase õppeveerandi jooksul nii pääste, politsei kui ka  esmaabi õppused. Lisaks  läbisime kursuse, kus õppisime matkatarkusi.
Õppisime, kuidas tulekahju ennetada, millised on ohutu ujumise põhitõed, kuidas  käituda liikluses  ja  millal helistada hädaabinumbril 112 ning palju muud eluks vajalikku.
Ohutuslaagis, mis toimus 31. mail  Sisekaitseakadeemias kuulusid Merivälja kooli võistkonda:
Linda Rebane
Marta Rohtla
Anette Kampus
Anette Oper
Kaspar Priivits
Ron Laanemaa
Joonas Väli
Randel-Erik Evestus

Päev oli pingeline ja huvitav- uusi kogemusi ja väljakutseid pakkuv. Ühtekokku oli erinevaid ohtutuspunkte 12.
Lapsed olid väga tublid ning tulemuseks 2.  koht!
Ohtutspunkt- päästeamet

Ohtuspunkt - reageerimine tulekahju korral

Ohtuspunkt - Tuli