Kahel festivalipäeval tutvustasid õpilased stendiettekannetega oma uurimistöid ning kõik soovijad said osa robootikamängust. Külalisi ja uudistajaid oli väga palju, õpilased said suurepärase suhtlemiskogemuse.Oma tööd tuli tutvustada väga paljudele külalistele, sealhulgas ka festivali žüriile.
Festivali lõppedes kuulutati välja auhinnatud tööd, Eesti Lastekirjanduse Keskus tänas 3B klassi õpilast Hugo Feliks Väljamäed kopsumahtu tutvustava töö eest.
Teadusfestivali külastasid Merivälja Kooli 2C, 3A, 3B ja 4B klass. Õpilastel tekkis suur soov ka järgmisel aastal pingutada ja vabariiklikule festivalile konkureerida.
2016/17 õppeaastal tegid Merivälja Koolis uurimistöid 3A, 3B, 4A, 4B, 4C, 5B ja 6A klassid. Toimusid uurimistööde ettekanded klassides lapsevanemate osalusel. Uurimistöödega alustasid 2. klassid ning 8. klassis kaitsti loov- ja uurimistöid.
Suur tänu uurimistöid juhendanud õpetajatele: Maiki Saaringule, Anita Kalmusele, Rita Lumistele, Maret Siidale, Riina Kempole, Seoriinn Jõgisele, Kirsi Jellele ja robootikaõpetaja Aivi Osmanile.
Tänud lapsevanematele laste toetamisel ja abistamisel!
Vt Õpilaste Teadusfestival 2017
http://www.etag.ee/opilaste-teadustoode-riikliku-konkursi-parimad-tood-selgunud/
UURIMISTÖÖ
„Kellel on
3B klassi lastest kõige suurem kopsumaht?“
Hugo Feliks
Väljamäe
Juhendaja õp
Maiki Saaring
Hugo Feliks valis uurimistöö teemaks kopsumahu. Esmalt uurib Hugo Feliks kirjanduse põhjal miks on vaja teada inimese kopsumahtu. Kas ja miks on kopsumaht lastel erinev?
Hugo Feliks valis uurimistöö teemaks kopsumahu. Esmalt uurib Hugo Feliks kirjanduse põhjal miks on vaja teada inimese kopsumahtu. Kas ja miks on kopsumaht lastel erinev?
Kas poistel
ja tüdrukutel on erinev kopsumaht? Millest see võib sõltuda? Kas õpilane teeb
sporti ja millist spordiala harrastab?
Hugo Feliks kavatseb
koostada stendi oma uurimuse kohta. Hugo Feliks on hea esinemisoskusega poiss,
kes suudab oma tööst köitvalt jutustada.
Lisaks
kavatseb Hugo Feliks näitlikustada kuidas on võimalik õhupallide abil
kopsumahtu mõõta. Näituse külastajad võivad soovi korral samuti Hugo Feliksi
abil kopsumahtu mõõta ja võrrelda oma tulemust teiste 3B klassi õpilaste
tulemustega.
UURIMISTÖÖ
UURIMISTÖÖ
„Milline on
kõige populaarsem koeratõug minu tuttavate seas?“
Harri
Talving
Merivälja
Kool,3A klass
Juhendaja õp
Anita Kalmus
Harri valis uurimistöö teemaks koeratõud, kuna ka
Harril on koer ja ta soovis teada millised koerad tema tuttavatele meeldivad. Esmalt
uuris Harri koeratõugude kujunemislugu. Harri koostas küsimustiku ja viis
uurimuse läbi interneti vahendusel, abiks oli Harri isa. Väga palju õppis Harri
koos isaga küsimustikku koostades, sest vastajad pidid valima meeldivate
koeratõugude pilte. Koeratõud olid omakorda grupeeritud viide gruppi, millest
neli olid erinevate suurustega tõukoerad (20 koera ) ja üks segavereliste koerte grupp ( 5 koera).
Kokku oli vastajaid 66, noorim 2- aastane ja vanim 66. Uuringust selgusid
vanuselised ja soolised koeraeelistused.
Vastajate eelistused olid väga erinevad ja ükski koer ei jäänud häälteta.
Lemmikloomaomanike seas oli eelistatuim segavereline Täpi. Ühtlaselt kõrgeid
kohti kõikides uuritud rühmades sai kuldne retriiver. Tüdrukute suurim lemmik
oli Cavalier King Charlesi spanjel ja
poiste lemmik Husky. Poiste häälteenamusega sai populaarseimaks koeratõuks
Husky, millest võib järeldada, et inimestele meeldivad hundisarnased koerad.
Harri kavatseb
koostada stendi oma uurimuse kohta. Harri on hea esinemisoskusega poiss, kes
suudab oma tööst köitvalt jutustada.
„KAS 3A
KLASSI ÕPILASED TARVITAVAD METT?“
Hannes
Vaabel
Merivälja
Kool,3A klass
Juhendaja õp
Anita Kalmus
Hannes valis
uurimistöö teemaks mee, kuna mesi maitseb talle väga ja Hannese vanaisa ja onu on mesinikud. Hannest huvitas,
kas tema klassikaaslased lisavad tee
sisse mett ja kust on peres tarvitatav mesi pärit. Esmalt uuris Hannes
kirjanduse põhjal mesilaste eluviisi, seejärel põhjalikult mee koostist ja
tervistavaid omadusi.
Selgus, et
mett ei tarvita vaid kolm klassikaaslast ning peamiselt lisatakse mett tee
sisse. Peamiselt ostetakse mett poest, ka tuttavalt mesinikult. Oma pere
mesinikke, nagu Hannese peres, teistel peredel ei ole.
Hannes kavatseb
koostada stendi oma uurimuse kohta. Hannes on hea esinemisoskusega poiss, kes
suudab oma tööst köitvalt jutustada.
UURIMISTÖÖ
„MÄGRA
SOBIVUS LEMMIKLOOMAKS“
Fred Harris
Allas
Merivälja
Kool, 4B klass
Fred valis
uurimistöö teemaks mägra, kuna mäger on omapärane loom, keda metsas tihti ei
kohta. Samuti oli mäger 2016. aasta loom.
Fredile
pakkus huvi, kas mäger sobiks
lemmikloomaks, keda võiks kodus pidada. Oma töös uuris Fred mägra
välimust, elupaika, eluviise, tema toidulauda ja vaenlasi.
Fred jõudis
järeldusele, et mäger sobiks lemmikloomaks ainult õues pidamiseks. „Mäger on uruloom,
ta kaevab eluruumiks käike ja urge, mistõttu ta toas elada ei saa. Õuealal, kus
looma pidada, tuleb paigaldada maa-alune turvavõrk, et loom ära ei põgeneks.
Kui luua loomale tingimused urgude rajamiseks, on tema kaevamisi ja käikude rajamisi huvitav
jälgida. Mäger ei reosta aeda, ta kaevab endale tualetiauke või jätab
väljaheited uru käikude lõppu ning kaevab need kinni. Nii ei pea mägra järelt
ka koristama. Mäger on suur korraarmastaja, seega ei peaks mägra järelt ka
koristama. Kõigesööjana pole muret mägra toidulauaga. Kahjuks aga maitsevad
talle siilid, mis on ainus põhjus, miks mäger lemmikloomaks ei sobi. Siili ja
mägra kohtumist annab vältida võrkaiaga. Mägral on ilus välimus, ka mõõtmetelt
on mäger lemmikloomaks sobiv. Takistuseks võivad saada looma esijäsemete pikad
küünised, mis looma süllevõtmisel võivad haiget teha. Kui loom ei saa piisavalt
liikuda ja kaevata, siis tuleb kindlasti mägra küüsi lõigata.“
UURIMISTÖÖ
„Troopilised
puuviljad Tais ja Eestis“
Mia Nora
Pugal
Merivälja
Kool, 4B klass
Juhendaja õp
Rita Lumiste
Mia Norat
huvitavad troopilised puuviljad, mis kasvavad Tai Kuningriigis. Esmalt uuris
Mia, millised puuviljad kasvavad Tais vabas looduses ning milliseid
kasvatatakse istandikes. Omakorda tegi Mia valiku mangustini, kookospähkli,
papaia, ananassi ja draakonivilja kasuks, kuna need puuviljad on ka meie
kauplustes saadaval. Mia pere reisib Tai kuningriiki ning reisi käigus uurib
Mia Tais kasvavate eelpoolnimetatud puuviljade suurusi, maitset, lõhna,
välimust, kaalu ja hinda. Seejärel teeb Mia võrdluse Eesti kaubandusvõrgus
saadaolevate samade puuviljade osas. Miat huvitab millisel moel troopilised
puuviljad nende kasvukohas erinevad nendest, mida müüakse tuhandete
kilomeetrite kaugusel Eestis.
Mia kavatseb
koostada stendi oma uurimuse kohta. Mia
on hea esinemisoskusega tüdruk, kes suudab oma tööst köitvalt jutustada.
PRAKTILINE
TÖÖ
LAUAMÄNG
„OZOBOTI KULLIMÄNG“
Karl Martin
Tombak 3A, Martha Mia Männik 2B, Axel Reinas 3B
Merivälja
Kool
Juhendaja: robootikaringi juhendaja õp Aivi Osman
Mängu
loomisel on kasutatud paberit ja värvilisi markereid, millega joonistatakse
rada. Rada hakkavad läbima 2-4
robot-Ozoboti. Rajal on mõned lüngad, mis mängijal tuleb eelnevalt täita
värvikoodiga ja värvikoodid võivad aeglustada, kiirendada, ümber pöörata
Ozoboti liikumist. Olenevalt millisele
rajale Ozobot satub ja millise värvikoodi läbib, on juhus sattuda „kulli“ küüsi
või tema käest pääseda. Kokkupõrkamisel vahetuvad rollid.
Põhirada on
varem ette valmistatud, kuid kohapeal tuleb täita mõned värvikoodi lüngad, mis
annab võimaluse mängu aina uuesti mängida ja ka publikul mängu proovida.
Mängulaud on
A3 suuruses.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar