19 november 2016

Ajalugu, Youtube ja internetimeemid

Meie kooli 5. ja 8. klassid õpivad sel aastal ajalugu pisut teisti. Kui järgmisel päeval on koolis ajaloo tund, siis viib õpilase tee Youtube'i. Koduseks ülesandeks on vaadata läbi õppevideo ja vastata selle kohta vihikusse küsimustele. Õppevideo peab kindlasti vaadatud olema, sest järgmine ajaloo tund tulebki õppevideos käsitletud teemal, aga tunnis ei kulutata enam aega teema tutvustamisele, vaid rakendatakse videost õpitud põhiteadmisi rühmatöödes, loovates ülesannetes, mängudel või õpikäigul. Sellist õppemetoodikat nimetatakse ümberpööratud klassiruumiks. Ümberpööratud seepärast, et koduseks ülesandeks on uue teemaga iseseisvalt tuttavaks saada, erinevalt harjumuspärasemast viisist, kus kodune töö on tunnis õpitu kinnistamiseks.

Aga! Lohiseva nimega õppemetoodikast palju enam on õpilaste seas elevust põhjustanud videod ise. Nimelt on kõigi nende õppevideote autoriks ajaloo õpetaja ise, kes neid omast vabast ajast treib. Videod ongi ajaloo aines peamine õppematerjal (ka kontrolltöödeks õpitakse nende järgi). Tavapärasest ajalooõpikust eristab videosid aga rohkem kui lihtsalt audiovisuaalne vorm. Ei ole mingit entsüklopeedilist teksti ja faktipuru, vaid olulisemaid ajaloosündmusi ja mõisteid ning nende tähendust on üritatud lihtsas keeles ja läbi huumoriprisma lahti seletada. Seletamise ja jälgimise hõlbustamiseks vilguvad ekraanil kodukootud animatsioonid, internetimeemid ja isegi kassipildid.

Videod on Youtube'is avalikud siin:
https://www.youtube.com/watch?v=FWwNx9h1EEY&list=PLH55BK1JEw-qk3BpcfSA_VPdLDjfTu5MJ
https://www.youtube.com/watch?v=bQa0UmPoXWg&list=PLH55BK1JEw-p280MvUwzjFTR0y-z4OCgi
Seega on kõigil, nii lapsevanematel kui teistes koolides käivatel sõpradel võimalik näha, mida meil ajaloo tundides õpitakse. Kõik 5. ja 8. klassi kursuste juurde kuuluvad õppevideod polegi veel valmis, vaid valmivad õppeaasta jooksul.

Väike stiilinäide siia lõppu:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar