16 september 2014

3c klass seenenäitusel Loodusmuuseumis

Kokkuvõtte õppekäigust ja sellele järgnenud tegevustest erinevates ainetundides
Teema: Seened
Klass: 3.c
Aeg: september 2014
Õpetaja: Kerttu Mölder
Seenenäitusel sai värskendada oma mükoloogiaalaseid teadmisi, õppida eristama seni tundmata liike või lihtsalt uudistada sügiseti maapõuest kerkivate kübarakandjate mitmepalgelist paraadi. Näituselt leidis läbisegi nii söögi- kui ka mürkseeni. Kindlasti sai ka vastuse küsimusele: ”Kas kõlbab ka süüa?”

  • Seekordsel näitusel oli erilise vaatluse all punane kärbseseen. 
  • Lisaks traditsioonilisele seenenäitusele oli võimalik näha ka suure seenesõbra ja pildikollektsionääri Ruth Huimerinna näitust ”Õnneseen”, kus on välja pandud rikkalik seenepostkaartide ja seenekujuliste esemete kogu.
  • Muuseumitunnis õpiti/korrati seene ehitust ja vaadeldi mikroskoopidega erinevaid seeni. Selle põhjal tehti järeldusi seente vajalikkusest. Lisaks jutustas muuseumipedagoog loo antibiootikumide leiutamisest.
  • Lapsed pildistasid antud näitusel olnud seeni. Hiljem koolis voolisid kunstitunnis fotode põhjal plastiliinist seeni. Erilist rõhku pandi sellele, et kõik liigitunnused oleksid kujutatud (rõngas, tupp, eoslehed või eostorukesed jne). Lisaks kujundati oma postkaardid seente teemal.
  • Eesti keele tunnis lugesid õpilased Leelo Tungla luuletusi seentest ja mõistatasid, millisest seenest juttu oli.
  • Loodusõpetuses tegime klassis katset, mille käigus kasvatasime toiduainetele hallitust erinevates tingimustes. 3 nädala jooksul võrdlesime, mis muutused toimusid ja vaatasime, kas esialgu arvatu sai tõeks.
  • Matemaatikas oli juttu suurendamisest (mikroskoopi kasutades oluline teadmine): mida tähendab 20x või 200x suurendatud? Mida peab suurendama või äkki hoopis vähendama?
  • Kehalises kasvatuses mängiti mängu “Seened”, kus õpilased kordasid seente nimetusi.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar